Hur jag sminkar mej!

Först börjar jag med basen,men innan använder jag en fuktighetskräm från Neatrogena!

Sen börjar jag med själva sminket,då börjar jag med att smeta ut flytande foundation med fingertopparna runt munnen,näsan och pannan. Typ överallt förutom kinderna,för då kan det ofta se ut som man har en heltäckande mask för ansiktet. Enligt mig i alla fall!
Jag använder världens bästa foundation! Mineral foundation dessutom! skit grymt!
Den heter Pure Liquid Mineral Foundation, I färg nummer "021 Nude" . Den kan vara ganska dyr på vissa ställen men den håller verkligen jätte länge och det är värt varenda krona!
Den är dessutom till och med BRA för huden! ett stort plus!

Sen vill jag gärna täcka lite till ,men utan att det syns att man har täckt liksom ,vill att det ska se ut som man har naturlig bra hud ändå! Med tanke på att jag har mycket problem med min hy!
Då använder jag först en flytande Conceler från Maybelline som heter Dream Lumitouch ,den är grymt bra och kostar runt hundralappen! men den håller också väldigt länge,men det bror ju på hur mycket man tar också ,den jag har är i färg "02" trpr jag den heter,det sitter en liten lapp där det står vilken styrka det är,köp inte "03:an" då blir man jääääätte orange! men "02:an" är perfekt och för dem som kanske är ganska bleka kan väl ta "01:an". Sen vill jag ha det lite fast och lite mer naturligare så då tar jag en vanlig conceler som kommer från Laura Kay tror jag. Det är tre olika färger på den ,så man använder olika vid olika saker,tex. blemmor,finnar,och ärr. Sen om jag har något som verkligen inte vill täckas med det andra sakerna så tar jag en mousse foundation som är ganska ljus för mig. Den använder jag inte som foundation utan som conceler för i hela ansiktet ser de så pudrigt och ojämt ut. Men den är perfekt som conceler!
Den är från Nivea och heter Ideal Finish mousse matt foundation och är i färg "02 Nude"


Sen vill jag ju ha ett puder som jämnar ut allt! Förut hade jag ett billigt från HM:s egna Produkter som hette Compact powder. Men ucsh vad äcklig den var.. och sen provade jag en från Maybelline tror jag ..den sög också . Med dem två såg man ut som en mjöl påse. inte snyggt!
Men sen hittade jag en på rean för hundra kronor som egentligen kostar typ 129:- så jag köpte den och nu är jag kär haha . Den är från IsaDora och heter velvet touch compact powder. Den är i färg nummer "14 classic beige mist" . Jag tycker att den kanske är lite för mörk så kanske ska köpa en ljusare. Men den funkar utmärkt ändå. Men jag tycker inte man ska ha över 14 kanske ,om man inte är jätte orange i huden? Men aja!
Det sätter jag i alla fall på med en gammal borste som jag fick av mamma ,så jag vet faktiskt inte vad den kommer ifrån eller något,men den e bra!
Efter det vill jag ju såklart ha något som framhäver mina kindben och kinder!
Då tar jag först ett bronzing powder från HM! jag tror alla tjejer vet vilken den är !
Sen tar jag en blush från Maybellines mineral smink!
Den heter Pure Blush mineral powder blush. I färg "50 opal rose" ,den behöver man jätte lite av.
Och som en sista touch tar jag även HM:s egna Blush! funkar utmärkt!
Den har jag i färg "18 sweet rose".
Allt det har jag samma borste till .Det är en ganska stor borste från HM, min andra gick sönder så jag har den här puder borsten innan jag köpt en ny!


Sen är jag klar med själva hyn!
Då är det dags för ögonen!
Jag börjar med att ta en ögonfransböjare och böjer fransarna!
Sen tar jag mascara! Alltså jag har olika hela tiden men dem på bilderna är mina favoriter!
Använder kanske 4 stycket olika varje dag. Beror på om jag vill ha,tjocka,tunna,långa,korta,mörka,ljusa osv.!
Sen tar jag en Tops och tar en droppe vatten på den och tar bort all mascara som kommit utanför .
Sen tar jag en ögonfrans borste för att sära på fransarna!
Sen beror det från dag till dag om jag vill ha kajal/eyeliner eller något sådant!
Om jag vill vara mer naturlig kör jag ju utan. Och den kommer från Loreal tror jag ! har många olika både svart och vita ,men dem vita hade jag under min fjortis period..
Och jag har säkert dubbelt så många mascaror än vad som är på bilderna .. jag har liksom jätte många!

Sen tar jag det sista! Jag borstar mina ögonbryn och formar till dem som jag vill ha dem med en borste från HM som sitter på själva ögonbrynspennan som jag sedan fyller i dem med !
Och tillslut tar jag en ny produkt från Maybelline ,deras nya läppgland typ !
Den är ganska hudfärgad men det syns inte på läpparna ,utan de blir mer lite glansigt istället!

Jag säger tack att ni läser min blogg och ni har jävligt bra tålamod om ni läste allt! haha men nu ska jag typ sova eller i alla fall lägga mig och lyssna på musik med en kopp varm Te !
Puss ,ha de gött!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0